[close]

..:: click click::..

-merajuk lagi-


alkisahnyer~~~ hari ni merajuk lagi die.... huhuhu nak wat gimana ek... kalo dipujuk lagi teruk die merajuk... ades... tulun T_T uwaaaaa


merajuk sebab ape?? sebab my bad asik main kuiz lupe die online.. isk3... mcm mana kah...
kat bawah ni diLISTkan sebab2 merajuk yg utama... (tapi mcm tk kena jer)

1. Cemburu

Ya, ini merupakan faktor utama kenapa si Dia merajuk. Dia cemburu disebabkan ada sesuatu yang cuba mengambil anda dari dirinya. Seperti kawan-kawan, pekerjaan, keluarga dan sebagainya.

2. Tidak dapat apa yang diinginkan

Si Dia menginginkan sesuatu dari anda, tetapi anda tidak memberikannya. Sebagai contoh, Si Dia ingin memakan burger (kenapa pasal burger pulak ni?), tetapi anda tidak mahu, dan anda ingin makan benda lain. Jadi, si Dia pun merajuk sebab dia hendak jugak makan burger. Payah jugak ni.

3. Orang lain lebih hebat dari dia

Adakalanya dia akan merajuk untuk mendapatkan perhatian dari anda. Dan kadangkala, si Dia merajuk disebabkan ada sesuatu yang membuatkan dia berasa marah dan tidak selesa. Untuk mengubat perasaan dia itu, dia perlukan anda disamping dirinya tetapi dengan cara yang sangat berbeza — merajuk.


kalu takde yg berkenaan tu.. sile2 g gugel sendirik kat browse k?? wakakaka =.='


Cara MeMujuK

1. Terangkan perkara sebenar

Adalah lebih mudah berkata benar dari berdusta. Ceritakan kepada si Dia apa yang berlaku pada anda dan tanya pada si Dia kenapa dia merajuk. Berterus teranglah dalam perhubungan anda. Janganlah berselindung. Dengan mengwujudkan budaya bertanya dan berkata benar ini, dapat mengeratkan perhubungan kerana, anda mengambil berat si Dia. Ini juga bermaksud anda menunjukkan bahawa anda menyayangi dia.

2. Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan

Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat keputusan.

dalam2 banyk reasons.. tu jek aku rasa boleh pakai.... yg lain?? hampeh jek...

korang cubela kalo tk jalan jugak.... alamat nyer..... maleh nk terang.. pk2 la senirik...