[close]

..:: click click::..

a smile after crying...



Dear diary...

hari ni...
my bad day...
i really tot nothing good will happen today...
tapi...
Allah maha kuasa...
Die tidak kejam....
die anugerahkan juga satu senyuman...
menceriakan my dull day...


dari petang tadi...
macm2 masalah....
my heart pounds...
badan penat..
otak letih..
hati sakit...


tapi...
aku tetap teguh...
hatiku tetp berkata..
pasti ada hikmah ...
mengapa semua ini terjadi...

penantian yg sekian lama...
penantian yg menyakitkan...
penantian yg ku sangka bakal berakhir dengan kekecewaan....
penantian yg aku tidap pernah tahu bila akhirnya...
penantian yg memakan hatiku...
membuahkan sebuah rasa yg tak tergambar oleh kata-kata

seketika tadi...
aku mampu tersenyum.
and it is not a fake smile...

betul aku tersenyum...
kata2 yang tak seberapa...
mampu mengukir senyuman dibibirku...
yang hanya dihiasi keluhan berat..
menanggung beban dibahu yg entah bila akan hilang...

terasa hilang bebanku....
terasa ringan bahuku...
terasa terang duniaku...
semuanya berubah...

tiada apa yang mampu aku pohon lagi..
selain..
mengharapkan... perasaan ini sentiasa berkekalan...
agar duniaku sentiasa cerah...
tiada lagi petir yg memanah...
tiada lagi kilat yang menyabung...
biarlah ia ibarat taman..
yg sentiasa mekar bunga nya....

agar ada sedikit gembira buatku...
di celah2 kepayahan...
agar semangat ku tidak mati...
agar terus ia teguh...
melewati hari yg mendatang....